5 Tipp, amivel kisvállalkozóként megjelenhet a sajtóban

A „Kisvállaltként hogyan lehet bekerülni a sajtóba, avagy egy jó sztori mindent visz!” című írásunkban beszéltünk arról, miért fontos bekerülni néha a sajtóba, a cikk végén adtunk tippeket, hogy milyen témákkal lehet sikeresen felhívni magunkra a figyelmet. A cikkben tudatosan nem fejtettük ki részletesen az egyes tippeket, (mert így lehet írni egy másik bejegyzést a témában.)

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy kisvállalkozóként bekerülni a sajtóba munkával jár, nem minden esetben egyszerű feladat. Vannak témák, amelyek jobban érdeklik az embereket és vannak, amelyek nem igazán, azoknak nehezebb dolga van, de azt gondoljuk egy kis igyekezettel minden megoldható.

 

1. Nyerjen egy díjat!

Első hallásra lehet, hogy furcsa lehet ez a tanács, milyen díjat lehet elnyerni? Miden szakmának vannak díjai, amelyekre időről – időre lehet pályázni, ki kell választani egy olyat, amelyre esélyes lehet a cég és el kell indulni a megmérettetésen. A jó hír, ha nem nyeri el a szervezet a díjat, akkor sincs tragédia, hiszen arról is lehet beszélni, hogy a díj elnyeréséért elindult a cég. Tehát a tipp igazából az, hogy „Indulj el egy díj megnyeréséért!”. A kommunikáció során lehet beszélni arról, milyen fontos a cég számára az az érték, amelyet a díj képvisel, ezek az értékek hogyan szerepelnek a cég mindennapjaiban. Dokumentálni lehet a díj elnyerése felé vezető utat, ha megnyeri a szervezet a díjat ezt mondjuk, ha nem, ekkor sem kesergünk elmondjuk, büszkék vagyunk, hogy indulhattunk a díjét és jövőre újra megpróbáljuk. Minden alkalom jó, hogy beszéljünk az értékeinkről. Tény, hogy a sajtót csak a nyertes érdekli, de a saját csatornáinkon keresztül, a saját közönségünknek kommunikálhatjuk az erőfeszítéseket is.

 

2. Legyen szakértő egy adott témában!

A vállalkozások nagyobb része ért ahhoz, amit csinál. Amennyiben szükséges a vevők megszerzéséhez felmutatni a szakértelmet, akkor kezdjünk el szakmai tartalmakat készíteni, amelyekkel bebizonyítjuk, hogy mi vagyunk az adott terület szakértői. Amennyiben a sajtót az adott terület érdekli, megtalálja a céget.

 

3. Rendezzen sporteseményt!

Amennyiben a cég tagjai aktívak, valamilyen sportágban, futás, foci, vitorlázás, szervezzen a cég egy versenyt. Persze, egy ilyen esemény megszervezése nagy feladat és nem is minden cégnek ajánlott, de lehet a rendezvényt támogatni is, vagy társszervezőként lehet részt venni az eseményen. Így, ha nem is főszereplőként, de megjelenhet a cég a sajtóban. Természetesen a saját csatornáinkon korlátlanul lehet a kommunikálni értékekről, tapasztalatokról, sportról, vagy csak magáról a cégről.

 

4. Kapcsolódj olyan jeles napokhoz, amelyek fontosak a számodra és szervezzél programokat.

A legtöbb szervezet rendelkezik egy meghatározható területtel, amelyiken dolgozik és vannak ehhez köthető jelesebb napok. Ezek a világnapok jellemzően érdeklik az embereket, ezért érdemes ilyenkor szervezni a cég eseményeit. Egyébként is érdemes eseményeket szervezni, mert ezek megmozgatják az embereket és ahol sok ember van, ott megjelenik a sajtó is. Természetesen érdemes nem a véletlenre bízni azt, hogy ott lesz, valaki a helyi újságtól, vagy nem és előre egyeztetni a sajtó munkatársaival.

 

5. Jótékonykodjon!

Bátran ajánlott mindenkinek, hogy amennyiben megteheti, forduljon a jó ügy felé. Bármilyen jótékonysági akció hatásos lehet, ha az beleillik a cég profiljába és nem teljesen idegen az eddigi működésével. Aki egész évben erkölcstelen, alávaló tevékenységével gazdagodott, nem hiteles, ha év végén mogyorót osztogat a ki nem fizetett alvállalkozók gyerekeinek. Az a szervezet, aki törekszik arra, hogy tisztességes, becsületes tevékenységet folytasson egész évben, arról elhiszik az emberek, hogy őszintén segíteni szeretne a támogató akcióval. Az ilyen akciókat szeretik megmutatni a sajtóban.

 

Nézze meg, hogyan gondolkodunk mi a jótékonysági akciókról: itt!

 

A fenti tippek mindegyike hasznos, de némelyik nagyobb munkával és költséggel jár, mint egy jól felépített reklám kampány. Ezért minden esetben át kell gondolni, melyik aktivitás szolgálja leginkább a cég hosszútávú céljait, melyik az, amelyik a leghitelesebb, melyik reprezentálja a szervezet megfogalmazott értékeit.

 

Szüksége lenne egy kis segítségre a céges online kommunikáció megtervezéséhez, keressen bennünket bizalommal, segítünk megtalálni a megfelelő megoldást.