Facebook Zéró 2018 – Hogyan alkalmazkodjunk a változásokhoz?

Sok helyen láthattuk, olvashattunk arról, hogy a Facebooknál a 2018-as év több újítást is hozott. Ezeket az újításokat természetesen előzőleg már tesztelték is hat országban, élesben. Ezek nem okoztak osztatlan sikert, sőt az emberek, a felhasználók háborogtak is, ezért nem is vezette be ezeket a Facebook. Erről a HVG írt tavaly októberben. A legújabb infók pedig arról értesítenek minket, hogy nem kell pánikolni, hanem alkalmazkodni kell. Alkalmazkodunk kell a kialakult új helyzethez és lehetőségekhez, és azon gondolkodjunk, hogy a saját cégünk, vállalkozásunk esetében mi számunkra a legjobb megoldás, mi hozhat nekünk hasznot?

Néhány napja osztotta meg Mark Zuckerberg a Facebook személyes profilján, hogy ebben az évben még több időt szánnak arra, ami miatt a Facebook létre is jött a kezdet-kezdetén. vagyis legyen ez egy olyan hely, ahol a barátok, ismerősök, rokonok az időt eltölthetik. Ápolják a kapcsolataikat, maradjanak közel egymáshoz. Arra törekednek, hogy az ismerőseink, barátaink posztjait láthassuk elsősorban, nem pedig az általunk követett oldalakét.

 

Ez önmagában még nem lenne nagy baj, de ha vállalkozói oldalról nézzük, akkor jelentkeznek az igazi gondok. Mint talán Ön is, kedves olvasó, úgy mások is sokan használják ezt a közösségi platformot az üzletük építésére. Ismerünk olyan vállalkozásokat is (nem is értjük… ;)), amelynek csak a Facebookon van online felülete (!). Tehát azok a vállalkozók, akik eddig sok pénzt elköltöttek itt a hirdetésekre, most igencsak hátrányba kerülhetnek. Az utóbbi időben az organikus elérések – ezek azok, amelyek kiemelés, hirdetés nélkül, ingyenesen érik el az embereket – nagyon rossz eredményeket produkáltak, erre már sokan panaszkodtak. A mostani változtatás eredménye lesz az is, hogy ezek az elérések még rosszabbak lesznek.

Mi az, ami újítás az idei évben a Facebookon!

  • Továbbra is láthatóak lesznek az oldalak posztjai, de kevesebbszer, kevesebb embernek jelennek meg, mint eddig,
  • azok a posztok, amik nem váltanak ki reakciókat az emberekből, háttérbe szorulnak, kevesebbszer mutatja meg a Facebook,
  • ha egy posztban csak arra szólítanak fel, hogy lájkold, vagy oszd meg, azok “elvesznek” a zajban,
  • a videók, illetve az élő bejelentkezések nagyobb figyelmet kapnak,
  • azok az oldalak, amelyek hasznos tartalmat adnak (content), hasznosak a posztjaik, többször mutatja meg a Facebook.

Mi az, amit tehet a vállalkozó, a cég, akinek oldala (page) van a Facebookon?

  • Hívjuk fel a követőink figyelmét arra, hogy állítsák be maguknak, hogy a poszt elsőként jelenjen meg a hírfolyamjában, így nem maradnak le semmiről,
  • hasznos és minőségi tartalmat kell adni a követőknek, és ha több kommentet kap egy -egy poszt, akkor az a poszt több követőnek fog megjelenni,
  • érdemes elkezdeni foglalkozni a videótartalmakkal is, főleg az élőzésnek lesz nagy ereje (más van is), ha ez nem megy, meg kell tanulni,
  • legyen a posztok végén egy felhívás keringőre, azaz egy “call to action” (CTA) gomb, amivel buzdíthatja az olvasót arra, hogy valamilyen választ adjon a kérdésére, aktivizálja a követőit,
  • legyen aktív a csoportja a Facebookon, és ha még nincs, akkor hozzon létre egyet,
  • ne csak a Facebook csatornára legyen az egyetlen működő megjelenési online felület a cége életében,
  • legyen más közösségi médiában is felület, amit használ, pl. G+, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest,
  • legyen saját weboldala a cégnek, ha nincs, akkor készítsen egyet, vagy haÖn ehhez nem ért, nincs ideje rá, akkor vegye fel velünk a KAPCSOLATOT 🙂
  • blogoljon a saját weboldalán, ahol sok embert érhet el, ahol tanítani, segíteni tudja az ügyfeleit, ahol beszélgethet is velük,
  • ha Önnek termékei vannak, akkor legyen saját webshopja, ahol közvetlenül is megvehetik az emberek a termékeket,
  • a weboldaladon legyen egy oldal, ahol az érdeklődök feliratkozhatnak a hírlevél listára, ami a saját adatbázisa lesz a cégének (hírlevél lista).

Összegzés képpen azt lehet tehát elmondani, hogy érdemes törekedni arra, hogy ne csak olyan felületeken legyen jelen, ami valaki másé, valaki harmadik személyé, hanem használjon saját online megoldásokat is! Próbálja ezeket egyszerre építeni, használni, kezelni! A saját felületeit (weboldal, hírlevél lista) nem veheti el Öntől senki. Igen, most lehet, hogy azt mondja, hogy ez sok idő és munka, hogy jut időd a cégvezetésre, a családra ezek mellett? Erre is van néhány ajánlatunk Önnek. Látogassa meg a SZOLGÁLTATÁSOK oldalunkat, és válassza ki azt a területet, amire Önnek a jelen helyzetben a legégetőbb szüksége van!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Tetszett ez a cikk? Ossza meg másokkal is a közösségi oldalán!