Kisvállalatként hogyan lehet bekerülni a sajtóba, avagy egy jó sztori mindent visz!

Megjelenni a sajtóban a legtöbbünknek jó érzés, nyomtatva látni a gondolatainkat és magunkat kellemes bizsergéssel tölti el az embert, lehet posztolni a Facebookon és vendégségben véletlenül pont rábukkanhatunk a rólunk szóló cikkre. A vállalkozások esetében sincs ez másképpen, egy sajtó megjelenés sok emberhez eljut és komolyan befolyásolhatja a cégről kialakult képet. Ezért fontos, hogy lehetőleg mi helyezzünk el tartalmakat a sajtóban és gondosan tervezzük meg azt, hogyan illeszkedik bele cikk mondanivalója az online kommunikációs stratégiájába.

(Olvassa el: „Miért fontos az Online PR?”)

Miért érdemes bekerülni a sajtóba?

Az emberek többszörösen csalódtak a reklámokba, annyit hazudtak nekik az inteligens mosóporról, hogy legtöbbször csak legyintenek rá, vagy bosszankodnak, hogy megint teljesen hülyének nézik őket. Az újság az más, amit az újságban olvasnak, azt még elhiszik (bár mostanában komolyan dolgoznak, hogy lerombolják ezt az állítást), ezért sokkal hatékonyabb, ha az újságban olvasnak a vállalkozásunkról, lehetőleg pozitív kontextusban, az ilyen hírek megragadnak az emberekben és beszélnek róla.

Országos, vagy lokális média?

Az, hogy országos, vagy helyi sajtóban jelenjünk meg, az határozza meg, hogy hol van a célközönségünk, kikhez szeretnénk szólni. Sokszor teljesen megfelelő a helyi, városi, megyei újság, amennyiben ott található a vállalkozás közönsége. ….. oda sokkal egyszerűbb bekerülni, kár pénzt és energiát pazarolni országos megjelenésre.

Találj ki valamit, amiről lehet beszélni!!!

A sajtót sem érdekli az, hogy a vállalat terméke mennyire forradalmi és innovatív, ha nincs mellé egy jó sztori. Az embereket is könnyebb megszólítani egy érdekes történettel, ami szórakoztatva tájékoztatja őket, amiről lehet beszélni. Arról nem lehet beszélni, hogy a GoPro technikai újításai mennyiben forradalmasították a videozást, de arról igen, hogy valaki hármas szaltóval menekül a lavina elől, fején egy GoPro kamerával.

5 tipp, amivel felkeltheted az érdeklődést:

  1. Nyerj el egy díjat.
  2. Legyél szakértő egy adott témában.
  3. Rendezz sport eseményt.
  4. Kapcsolódjál olyan jeles napokhoz, amelyek fontosak a számodra és szervezzél programokat.
  5. Jótékonykodj.

Szüksége lenne egy jó ötletre, vagy elkelne némi segítség a cég online kommunikációjában, keressen minket bizalommal.