Menza Mikulás (Esettanulmány)

Fontos számunkra a jótékonyság és a karitatív munka, többek között ezért is foglalkozunk kiemelten az alapítványokkal és non-profit szervezetekkel. Amikor lehetséges javasoljuk az ügyfeleinknek, hogy  amennyiben tehetik jótékonykodjanak. Szerencsére ez az esetek túlnyomó részében nem bonyolult feladat, hiszen elsősorban olyan cégekkel és szervezetekkel szeretünk együtt dolgozni, akik hasonló értékrendet vallanak. A jótékonykodás nem csupán az társadalmi szerepvállalás szempontjából fontos, hanem komoly szerepe lehet az online PR kommunikációs stratégiában is. Hangsúlyozom, a jótékonyságnak kizárólag úgy van értelme, ha az őszinte és valódi segítő szándékon alapszik, ezért támogasson mindenki olyan szervezetet, akinek valóban segíteni szeretne. Mint tudjuk az online PR alapja, „amit mondunk, amit teszünk és amit mondanak rólunk”, tehát nem kell hallgatni arról, ha az ember jót tesz, de ezt tegye kellő mértéktartással. (Olvassa el: Miért fontos az Online PR?)

Nagy szerencsénk volt, hogy az egyik ügyfelünk maximálisan partner volt abban, hogy az év végén egy jótékonysági akcióval várjuk az ünnepeket. A Menza Mikulás ötlete onnan származik, hogy a cég közétkeztetéssel foglalkozott, így szinte adott volt a név. Az esemény keretében két városban Siófokon és Veszprémben osztott tartós élelmiszert a Menza Mikulás. Mindkét városban 15-15 rászoruló, nagycsaládosnak került kiosztásra az élelmiszer csomag, amely az ünnepek során segítséget jelentett számukra.

 

Milyen a tanulsága a Menza Mikulás projektnek?

Amennyiben eltekintünk attól, hogy valódi segítséget nyújtott a cég a rászorulóknak és kizárólag Online PR szempontból értékelem az eseményt, akkor a következő tanulságokat vonhatjuk le.

Az esemény mindkét helyen kapott sajtó vízhangot, így elmondhatjuk, hogy viszonylag sok emberhez eljutott a híre az akciónak. Tudatosan a helyi újságban jelentettük meg az eseményről szóló cikket, hiszen ezeken a településeken szolgáltat a cég, így a célközönség itt található.

A „Kisvállalatként hogyan lehet bekerülni a sajtóba, avagy egy jó sztori mindent visz!” című írásunkban 5 tippet adtunk arra vonatkozóan, hogy egy kisvállalatnak mit kell tennie azért, hogy a sajtó látókörébe kerüljön. Ebből az egyik az volt, hogy amennyiben egy cégnek van lehetősége, akkor jótékonykodjon, a másik szerintünk leghatékonyabb, hogy szervezzen olyan eseményt, ami sok embert megmozgat és valamilyen szempontból érdekes. A Menza Mikulás mindkét kritériumnak eleget tett, így nem maradt el a siker, bekerült a helyi sajtóba. Természetesen ez az akció nem egy egyszeri fellángolás volt, úgy terveztük meg, hogy az szerves részét képezte a cég kommunikációs stratégiájának, amelyet szintén nekünk volt szerencsénk megalkotni.

 

Tekintse meg az eseményekről készült sajtó anyagokat:

Siófoki Hírek

VEOL a Veszprém megyei hírportál

Veszprém TV

 

Amennyiben Önök is szeretnének hasonló akciókat végrehajtani, keressenek bizalommal és megtervezzük az Önök cégére szabott, ideális projekteket.