5 Tipp, Mire figyeljünk, mikor spontán interjút adunk?

Gyakran előfordul, hogy amikor rendezvényt szervezünk, váratlanul megjelenik a sajtó, előzetes bejelentés nélkül. Ilyenkor spontán kell interjút adni, jobb esetben az újságnak, rosszabb esetben a TV-nek. Ilyenkor is összeszedetten és professzionálisan kell nyilatkozni, hiszen akikhez eljut a felvétel, annak alapján vonnak le következtetéseket rólunk és a szervezetről, amelyet képviselünk. Természetesen az a helyes megoldás, ha előre egyeztetünk a sajtó munkatársaival a támákról, időpontról és elkerüljük a meglepetéseket, de ez nem minden esetben valósítható meg.

 

Lásunk 5 tippet, mire érdemes figyelni, amikor spontán riportot adunk:

 

1. Amennyiben lehetséges egyeztessünk előre a témáról.

Az ideális eset, amikor előre tudunk egyeztetni a sajtóval, megbeszélve a témákat, de erre nem minden esetben van lehetőség.

 

2. Kérjünk időt a felkészülésre.

Bármennyire is spontán történik a felvétel, van néhány perc arra, hogy átgondoljuk miről is fogunk beszélni.

 

3. Legyen egy jó konzerv szövegünk.

Lehetőség szerint legyen egy előre kidolgozott szövegünk, amelyet begyakoroltunk és elő tudunk venni, gyorsan a helyzethez aktualizálva.

 

4. Figyeljünk a kinézetünkre.

Nézzük meg magunkat a tükörben mielőtt elkezd forogni a kamera, mert komoly meglepetések várhatnak ránk a felvétel visszanézése után és akkor már késő.

 

5. Ellenőrizzük a végeredményt.

Kérjük meg, hogy mielőtt közlésre kerülne az anyag küldjék át nekünk. Az írott anyagok esetében bevett szokás, képi anyagoknál nehezebb megvalósítani.

 

Most nézzünk egy remek példát arra, mennyivel egyszerűbb tanácsokat adni, mint megfogadni azokat. Ötödik éve szervezem a Svábhegyi Hagyományőrző Disznótoros Fesztivált, a rendezvény elsősorban a Svábhegyi közösséget összetartó esemény, a hagyomány ápolása mellett. Minden alkalommal írnak az eseményről az újságban, de eddig a TV nem érdeklődött. Tavaly megjelent a Hegyvidék TV is és természetesen készítettek velem is egy interjút. A végeredmény magáért beszél, szinte az összes hibát elkövettem, amit lehetett. De ne baj, tanuljunk a hibáinkból és gyakoroljuk a sajtó megjelenést, nem mindenki professzionális előadó, de meg lehet tanulni, hiszen tudjuk mennyire fontosak a pozitív sajtó megjelenések.

 

 

Olvassa el a Miért nélkülözhetetlen egy vállalkozás számára az online PR?” című bejegyzésünket is.

 

Javítani kellene cégének Online PR tevékenységén, esetleg még nincs is ilyen. Nézzük át milyen megoldásokat és eszközöket tudnának használni!